Där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt

Inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
du var sjutton jag var sexton och jag skolkade från allt
jag ville bara vara med dig
jag ville bara vara med dig

nu får jag höra att du lever då och då ifrån en vän
det verkar dom som att allting är okej
jag undrar om du nångång är tillbaks dit igen
och kanske undrar över mig
du kanske undrar över mig
 
men tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, hos dig och din vän
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen

men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem
där är himlen lite närmre för mig
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt
dit kan jag gå och sakna dig
dit kan jag gå och sakna dig

men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du
 
Jag vet att du aldrig kommer tillbaka, det vill jag nog inte heller.
Men jag har släppt ilskan, jag orkar inte vara arg längre.
Jag hoppas att du inte heller är arg, att du kanske saknar nåt av det vi hade, eller i allafall tänker på det ibland, på mig.
För det vet jag att jag gör.
Det hade varit fint att kunna prata med dig, höras av ibland. Skratta.
Vi var inte perfekta någon av oss, men mycket av det som var, var vackert.
Jag fick inget förlåt, men jag gav aldrig något själv, jag var nog inte så bra jag heller alltid.
Så förlåt för de gångerna.
Jag hoppas att du har hittat din plats nu, att du är lycklig.
För det är jag, även om jag trodde att jag aldrig skulle bli det mer.
 
Du var min värld för en sekund, jag hoppas att jag i allafall var en liten del av din.
 
| |
#1 - - Kathrine:

Tack för kommentaren, det värmer. <3 Har ju försökt att umgås med folk men inte alltid så lätt, har ju en jag har pratat med i ett antal år typ 4 mil härifrån men vi har inte kunnat träffas än på grund av jobbscheman och annat men jag försöker också att inte vara så jobbig mot honom, vet att han fortfarande har sitt liv kvar med sina vänner och det är ju sjukt jobbigt när han pratar om sina vänner när mina är som mest 26 mil ifrån mig. Men som jag vet, allting blir ju lättare och bättre ! :)

Upp