Helgen!

Så blev det måndag igen efter en händelserik helg.
I fredags åkte jag till min saknade Alexx i Örebro. Vi gick på YEAH! festivalen och träffade folk, och på lördagen blev det stan en sväng och festivalen igen. Det var underbart att träffa en saknad Alexx, och kul att få träffa lite nya människor!

snodde lite bilder från Alexx blogg :)











På lördagkvällen bestämde jag mig för att åka tillbaka till Karlstad, klockan var runt 23.00. Bussen från Örebro blev lite försenad och jag var orolig att jag skulle missa bussen från Karlskoga och bli fast där, men när jag kom fram så stod den där. 500 Karlstad. Jag blir glad och går på "skolungom till K-stad" då säger busschauffören att "nej jag åker inte till Karlstad, jag har skyltat fel!" Två killar som gått på innan mig som också skulle till K-stad blev lika förvånade som jag för de hade också läst att bussen skulle gå på nätet. Och jag sa till chauffören att "ja, men då kommer jag få stå här hela natten" och det enda svaret jag fick vara att "ja då får du stå här hela natten!"  !?? Ska inte han vara hjälpsam!? Ja sedan sa han i allfall att vi kunde åka med till Kristinehamn (för det var dit han skulle) och kolla om det gick ett tåg därifrån, så det gjorde vi.
I bussen hälsade jag på killarna, och eftersom det såklart inte gick ett tåg från Kristinehamn och första buss 5.05 (klockan var ca 00.00) så hängde jag på dem och det blev faktiskt en riktigt rolig natt i Kristinehamn!
Vi hittad ett tivoli, de åkte karusell och jag fick två nallar av en onykter och en söt gubbe i ett stånd. En för att jag var så gullig, och den andra vet jag inte riktigt.
Killarna var de roligaste jag träffat på hur länge som hellst, plus att jag var trött och skrattade åt i princip allt. Vi hängde inne på Pressbyrån ett tag efter att tivolit stängt, de köpte korv och sedan hittade dem en 50-lapp och köpte kaffe åt oss, haha!
Sen när de också stängde gick vi ut och småpratade med några poliser som skrattade åt oss. De var tydligen från K-stad polisen, men de hade inte plats i bilen. Sedan gick vi en vända, hittade ett till par poliser som var trevliga och till slut hittade vi ett ålderdomshem där dörren till entrén var öppen så vi gick in och satte oss där. Det kom en som jobbade som sa att det gick bra bara vi var tysta. Så vi satt där och småpratade och lyssnade på musik. Killarna somnade på golvet efter ett tag, men jag ville inte sova för då skulle jag bara bli ännu tröttare. Jag satt och läste och lånade en av dems Ipod till typ 4.00 när jag väckte dem och vi började hitta tillbaka till busstationen.
Var hemma runt klockan 06.00 och var SVIN trött.

Det var min helg!
Livet | |
Upp