Du har somnat.

Du har somnat. Jag stoppade om dig för länge sen. Vek täcket, drog bak ditt hår och gav dig en puss på kinden. Du är fantastisk, och jag sa det innan du somnade. Sen jag gick jag ut i köket, hällde upp lite vin, tog hand om disken och nu sitter jag här. Helt för mig själv och ser ut på vintern. Dina stearinljus är nersågade i två vinflaskor. Vi började med det någon gång där när vi var svarta svåra fjortonåringar, och någonstans har det stannat kvar. Som små svarta fläckar inombords har de där svåra stearinljusen i vinflaskorna stannat kvar. Vi tänkte nog att de skulle droppa sådär vackert ner på flaskan och se ut som att vi steg ut från ett piratskepp. Det funkar inte så på riktigt. Som så mycket annat ser det så mycket lättare och bättre ut på film. Stearinfan droppar ju inte alls. Du behöver specialstearin, vindrag, tålamod eller helt enkelt hålla flaskan åt sidan för att det ska hända nåt med det där jävla ljuset. En aktiv handling. 
 
Livet | |
Upp