Tisdagsångest och träningspepp

Godmorgon världen! 
Tisdag och sovmorgon. Idag vaknade jag med lite ångest, misstänker att det kommer ifrån de senaste dagarnas stress och sömnbrist, och med tanke på att jag är ensam i lägenheten. Detta brukar dock i vanliga fall bara vara skönt, men nu är det första gången på länge med tanke på att Pernilla bor här på helgerna och jag sovit hos Erik. 
Men, men nu ska jag upp och dra på mig träningskläderna! Anmälde mig till mitt första lopp i förrgår (herregud), och även om det bara är 5 km och ingen tidtagning, så är det jättestort för mig! Jag har aldrig kunnat springa så långt som jag kan nu på grund av min astma och på följd av den, min kondition. Jag har det senaste året också haft sånt problem med ryggen att jag inte fått springa. Men nu, nu jävlar! Color me rad heter loppet, och de går ut på att ha så roligt som möjligt! Vi springer 5 km och slänger färgbomber på varandra - ett lopp helt i min stil. Detta har i gett mig ett mål att träna inför, vilket gör mig galet mer motiverad för träningen! 

Bild från häromdagen i Borås



Livet | |
Upp