Sån jag är

Jag är ingen sådan som är tyst och försiktigt. Jag frågar inte om lov för allt - jag räknar med att människor säger till mig om jag gör fel. Om jag är ledsen på en människa, arg, besviken, då säger jag det och förklarar varför och jag räknar med att folk gör detsamma till mig. Jag har dock förstått att detta är dumt, alla gör inte så.
Men jag har inte alltid varit sån. Jag har gått igenom en massa skit som har fått mig att inse hur jag vill vara. Livet är för kort för att gå runt och sura på människor i ett försök att låta de själva komma på vad de har gjort. Jag såg alltid upp till människor i böcker och filmer som sa vad dom tyckte trots att alla blev arga på dem. De som ställde till skandaler, rebeller. Jag ville också vara en sån. Så jag har jobbat på det och börjar inse att det inte är enkelt. 
Människor är inte vana med folk som är rättfram och säger precis hur de känner och tycker, det gör de osäkra, förvirrade, irriterade och ibland arga. Jag har fått höra att jag är elak, att jag har attityd, att jag är kaxig och borde skärpa mig, och visst. Jag kan gå till överdrift, jag gör fel. Jag är slarvig, säger vad jag tycker och har kort stubin, that's me!  Men alla gör fel, alla har dåliga sidor. Folk får vänja sig vid att jag är sån, så ska jag också jobba på mitt beteende. 
 
Men ibland känns det som att det vore mycket lättare att bara bli en sådan där artig liten tjej som skrattar och håller med om allt alla säger. Som inte går direkt fram till personen hon är arg på, utan i stället till sin kompis. Lättare, för att alla andra i princip gör så. Svårare för att allt tar en sån jävla tid och man reder aldrig ut någonting. 
 
Nej jag behövde bara skriva av mig lite. 
 
puss
 
 
| |
#1 - - myhed.blogg.se:

Jag tycker du är precis bra som du är, det är skadligt att vara som alla andra. Och du skulle självklart inte vara min fina Linnéa om du inte var som du var. Jag ville bara påpeka att jag älskar dig för den du är. puss. 8dagar.

Svar: Tack älskade du, jag behövde höra det. Längtar tokmycket efter er nu <3 puss
Linnea

Upp