En liten del av världen

Jag insåg i natt vad jag vill göra med framtiden. Jag byggde upp en dröm, ett mål och det känns så bra. Någonting att kämpa för.
Jag har alltid sett upp till personer med ett mål. En så stark dröm att de gjort allt, och verkligen jobbat för det. De som inte vikigt sig för motgångar, vad människor än har sagt eller kommit med för invändningar. De so varit så starka i sin tro och vilja att de har struntat i det och inte låtit sig bli nertrampade. Jag vill också bli en sådan, och jag ska verkligen försöka.
Livet är ju faktiskt mitt, jag kan inte rätta mig efter vad alla andra vill, önskar och tycker hela tiden. Jag kan inte rädda hela världen, men genom att rädda mig själv, genom att göra det jag vill och drömmer om, räddar jag ju ändå en liten del av den.
Jag ska bli en drömfångare.
Livet | |
Upp