Jävla måndag

Usch det här har inte varit en bra dag.
Var hos Sophie i Leksand i helgen, jättemysigt och kul! :) Men hon hade katter och jag fick astma som sedan höll i sig hela natten i går och natten till idag. Usch. I morse fick jag lov att gå upp och hänga ut genom fönstret en stund för att kunna andas normalt, men jag lyckades somna om iallafall.
Sen vaknade jag med ont i huvudet, fortfarande lite känningar i bröstet och så otroligt trött att jag bara ville dra täcket över huvudet och försvinna. Tog mig iallafall, på något mirakulöst sätt, in i duschen tillslut. Varmt vatten som ger en gåshud, värmer och piggar upp. Underbart!
Sen blev det att dra på sig första bästa kläder, håret fick en slarvig uppsättning och jag drog på ett lager mascara. Det var morgonen. Resten av dagen har jag ramlat 9 ggr på grund av att jag har Sveriges halaste skor och eftersom att jag ramlat blev jag väldigt blöt och våran skola är iskall så jag har frusit ihjäl lite också. Sen blev det lite gräl hemma och massa läxor.
Nej verkligen inte min dag.

dagens ljuspunkter:
Ingen NO lektion
Matteläraren bjöd på muffins
ny bok från biblioteket
Joel på svenskan


Det är jag & Katten Gustav i hata måndagar klubben



hur har eran dag varit? :)
Livet | |
Upp