Funderingar

Dagen har jag tillbringat med min bästavän Hanna!
Vi har inte gjort något speciellt, men det behöver man väl inte göra alla dagar heller?
Vi satt på hennes studsmatta och pratade. Det är mycket prat om gymnasiet nu och jag har börjat tveka. Vad vill jag göra? Vad vill jag gå? Förut var det så självklart "hej jag ska gå media och bli journalist" men jag tror inte jag vill det längre. Visst , jag vill gå media men jag tror inte jag vill bli journalist längre. Visst jag vill skriva, men inte i en tidning..
Ungdomsbibliotikarie skrev jag igår, och det skulle verkligen vara underbart! Men jag vill inte gå på samhäll i tre år. Jag vill göra något roligt nu, något jag tycker om!
Usch vad svårt det är. Det enda säkra jag vet är att jag vill till Falun.
Men, det är ett år kvar till de.. nu på måndag börjar 9.an, och jag är så PEPP! :-D
Vi ska få ha musik i år, underbart! Det är något man verkligen längtat efter sen man slutade 6.an. Sen SYO vilket ska bli roligt, och så såklart mitt älskade svenska! Det är ingen lektion för mig, det är rast. "Jag får göra något roligt äntligen" , underbart!
Men nu ska jag sluta skriva och se om det är något bra på tv :) I morgon blir det tjejkväll uppe i Lungkrok i Hannas sommarstuga med Alex My och Hanna! Grilla korv, prata och ha mysigt. Kommer hem på fredag.
Puss

Livet | |
#1 - - Neah:

Du hinner kanske ändra vad du vill bli under gymnasietiden, så jag hade valt samhäll om jag var du. Visst, det kanske inte är roligast, men det är ett smart val, och du kan ju välja till roliga kurser! :)

Puss

#2 - - Neah:

Jag hade valt samhäll om jag var du, för du hinner kanske ändra vad du vill bli under gymnasietiden. Om du t.ex går i tvåan på media och kommer på att du vill bli svenskalärare t.ex.. då har du lite problemas... Och du kan ju välja till en massa roliga ämnen, även fast du går sam, det blir inte roligare än man gör det till ;)

Puss

#3 - - Neah:

Jag hade valt samhäll om jag var du, för du hinner kanske ändra vad du vill bli under gymnasietiden. Om du t.ex går i tvåan på media och kommer på att du vill bli svenskalärare t.ex.. då har du lite problemas... Och du kan ju välja till en massa roliga ämnen, även fast du går sam, det blir inte roligare än man gör det till ;)

Puss

#4 - - Neah:

Men wtf.. orka att det blev tre inlägg..?! It's called bloggdamp, eheh.. felåt :>

Upp